پایگاه اطلاع رسانی آراء وآثار استادعلی کهنمویی

منوی اصلی

منوی کاربری

آرشیو

آمار سایت

آمار مطالب یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 1
کل: 36
کل نظرات: 5
آمار کاربران یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 0
کل: 2
بن شدگان: 0
جدیدترین عضو: admin362

سامانه ارتباط

سامانه ثبت نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات و شکایات

پیوندها

مطالب اخیر

نظرسنجی

نظرشما در مورد مطالب و محتوای سایت چیست؟
عالی
خوب
متوسط
بد

اوقات شرعی

طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )

  • تست - حقیقت1
  • تست - حقیقت2
  • تست 3
  • طبیعت1
  • طبیعت2
  • طبیعت3
  • طبیعت

نام: قرآن، قرآن یک کلمه ی عبری است اسم اصلی قرآن فرقان می باشد

 

لقب قرآن: مجید

 

زبان قرآن:عربی

 

زمان نزول: ماه رمضان , شب قدر

 

                            محل نزول: مکه مکرمه, غار حرا

موضوعات مرتبط : ---
نویسنده : admin362 / تاریخ : 11 شهریور 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 253

نظریه‌ رئیس مجلس شورای اسلامی منتشر شده در روزنامه رسمی ۹ خرداد۹۷

نتیجه تصویری برای علی لاریجانی

مغایرت مصوبه «افزایش امتیازات کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور تا پنجاه‌درصد» با قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی و آیین‌نامه اجرایی آن

 

 

 

پایگاه خبری اختبار- رئیس مجلس شورای اسلامی در اجرای نظارت خود بر مصوبات هیأت دولت از جهت انطباق با قوانین، مصوبه هیأت وزیران به شماره ۱۶۲۶۵۵/ت۵۵۱۷۹هـ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹، موضوع «افزایش امتیازات کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور تا پنجاه‌درصد، موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۶۲۸۶۲/ت۵۴۰۵۷هـ مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۱» را با قانون مغایر دانست.

 

متن نظریه‌ رئیس مجلس شورای اسلامی که در روزنامه رسمی ۹ خرداد ۱۳۹۷ منتشر شده، به شرح ذیل است:

 

«۱ـ نظر به اینکه قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و مفاد آن از جمله بند «الف» ماده (۵۰) آن که مستند افزایش جداول و امتیارات مواد (۶۵) و (۶۶) و (۶۸) و (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب ۱۳۸۶ـ با رعایت سقف قانونی است با لحاظ تمدید یکساله تا انتهای سال ۱۳۹۵ نافذ و از ابتدای سال ۱۳۹۶ منقضی است و به اجرا درآوردن احکام منبعث از قوانین زمان به سر آمده، نیازمند قانون جدید است، بنابراین، بند «۱» مصوبه از حیث استناد به قانونی که هم‌اکنون فاقد قابلیت اجرایی است خارج از صلاحیت دولت بوده و مآلاً مغایر قانون است. ۲ـ نظر به اینکه جداول و امتیارات هر یک از مواد (۶۵) و (۶۶) و (۶۸) و (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری دارای سقف مشخصی است که احکام مندرج در مواد همین قانون به صراحت میزان آن را تعیین کرده است، علیهذا اقدام دولت از حیث اطلاق و مصرّح نبودن به میزان تعیین شده در قانون چون می‌تواند مازاد بر سقف‌های پیش‌بینی شده در قانون باشد مغایر قانون است. ۳ـ با عنایت به ماده (۷) قانون محاسبات عمومی کشور ـ مصوب ۱۳۶۶ـ ناظر به تعریف اعتبار که مقرّر می‌دارد: «اعتبار عبارت از مبلغی است که برای مصرف یا مصارف معین به منظور نیل به اهداف و اجرای برنامه‌های دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد»، علیهذا بند (۲) مصوبه از حیث عدم تصریح به شماره ردیف قانونی اعتبار مصوب مربوط و استفاده از «محل سرجمع اعتبارات مصوب مربوط» سازمان مغایر با قانون است. ۴ـ از آنجا که طبق بند «ن» ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ـ مصوب ۱۳۹۳ـ «تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها … در صورتی قابل طرح و تصویب و اجراء است که بار مالی ناشی از آن در گذشته محاسبه و در قانون بودجه کل کشور یا منابع داخلی دستگاه اجرایی ذی‌ربط تأمین شده باشد.» بنابراین، بند «۱» مصوبه از حیث عدم پیش‌بینی بار مالی ناشی از افزایش جداول و امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، مغایر با قانون است.»

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

موضوعات مرتبط : گفتمان
نویسنده : admin362 / تاریخ : 20 خرداد 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 71

 

دستورالعمل شماره ص/۲۰۰/۹۷/۴ مورخ ۱۳۹۷/۳/۸ سازمان امور مالیاتی کشور

 

مخاطبان: امور مالیاتی شهر و استان تهران

ادارات کل امور مالیاتی

موضوع: مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۶ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳

۱ قانون مالیات‌های مستقیم

بنابه اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم و به‌منظور تکریم مؤدیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت‌رویه در تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ برخی از صاحبان مشاغل که در گروه سوم ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۴/۱۱۸ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۹ قرار می‌گیرند، به شرح ذیل مقرر می‌گردد:

الف- مشمولین تبصره ماده ۱۰۰:

۱. کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها در سال ۱۳۹۶ حداکثر ۱۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) باشد مشمول این دستورالعمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلین اظهارنامه مالیاتی معاف می‌باشند.

ب- نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن:

۲. میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ صاحبان مشاغل فوق با افزایش پنج درصد (۵٪) نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۵ به صورت مقطوع تعیین می‌گردد.

بدیهی است مؤدیانی که در عملکرد سال ۱۳۹۵ معاف از مالیات بوده‌اند صرفاً می‌بایست مراتب قبول این دستورالعمل را بدون پرداخت مالیات از طریق سیستم الکترونیکی (طبق فرم مربوط) به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نمایند. حکم اخیرالذکر (اعلام مراتب به سازمان امور مالیاتی کشور) درخصوص مؤدیان موضوع صدر این بند نیز الزامی است. درخصوص مؤدیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستور‌العمل را به‌صورت یکجا در خردادماه ۱۳۹۷ ندارند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا چهارماه به صورت مساوی تقسیط می‌گردد. عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.

۳. هرگاه اسناد و مدارک مثبته‌ای به دست آید که مشخص شود مجموع فروش کالا و خدمات یا سایر درآمدهای مؤدی در سال ۱۳۹۶ بیش از مبلغ مندرج در جزء ۱ بند الف این دستورالعمل می‌باشد، پرونده مؤدی وفق مقررات رسیدگی شده و مالیات مابه‌التفاوت و جرایم متعلقع مطالبه می‌گردد.

ج- سایر موارد:

۴. مؤدیانی که مالیات عملکرد سال ۱۳۹۵ آن‌ها حسب مورد با اعمال مقررات موضوع مواد ۱۳۷، ۱۶۵و ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم و یا به دلیل عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی بدون اعمال معافیت موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه شده یا در طی سال ۱۳۹۵ به صورت کامل فعالیت نداشته‌اند، ابتدا باید مالیات سال ۱۳۹۵ آن‌ها بدوت رعایت موارد مذکور محاسبه و سپس مبنای رشد مورد نظر قرار بگیرد.

۵. مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ مؤدیان موضوع این دستورالعمل درصورتی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۶ خود را در موعد مقرر قانونی به‌صورت جداگانه تسلیم نمایند (به‌عنوان آخرین اقدام مؤدی قبل از پایان خردادماه ۱۳۹۷) و یا در مهلت مقرر در این دستورالعمل فرم مربوط به بند ۶ این دستور‌العمل را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم نکنند و یا متقاضی اعمال مقررات قاتونی از جمله مفاد مواد ۱۳۷، ۱۶۵ و ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم درخصوص عملکرد سال ۱۳۹۶ خود هستند، از شمول این دستورالعمل خارج بوده و با رعایت مقررات مربوطه تعیین خواهد شد.

۶. صاحبان مشاغل گروه سوم که با توجه به مفاد بند یک فوق خود را مشمول این دستورالعمل می‌دانند می‌بایست حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری با ورود به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به ارسال فرم موضوع بند ۱ مذکور اقدام نمایند.

سید کامل تقوی‌نژاد

 

موضوعات مرتبط : قوانین کیفری
نویسنده : admin362 / تاریخ : 13 خرداد 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 42

ديدار رييس و نواب رییس کانون مرکز و جليل مالکي با اعضای کميسيون قضايی: رييس و نواب رییس کانون مرکز و جليل مالکي با اعضای کميسيون قضايی مجلس دیدار کردند. ساعت 14 امروز 30/2/1397 عيسي اميني، جعفر کوشا، صمد زاهدپاشا و جلیل مالکی در کميسيون قضايي حاضر شدند. ایشان از روند شکل‌گيري طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت ابراز ناراحتي کردند و مطالبي در نقد جدي وارد بر اين طرح بیان نمودند. يکي از اعتراضات، عدم دخالت متولي نهاد وکالت بر سرنوشت خود و تدوين طرح بدون بررسي کارشناسي بود. رييس کمييسيون قضايي نیز ابراز اميدواري کرد که طرح بدون کارشناسي مطرح نشود و نظرات کارشناسي به همراه ساير طرح‌ها مورد بررسي قرار گيرد. اعضاي کميسيون تاکيد کردند که هر چند کميسيون قانونا نمي‌تواند مانع تهيه و وصول طرح‌هاي نمايندگان باشد ولي تمامي طرح‌ها پس از کارشناسي و ارزيابي به صحن خواهد رفت. تحریریه سایت کانون وکلای دادگستری مرکز 

موضوعات مرتبط : پیام ها
نویسنده : admin362 / تاریخ : 31 اردیبهشت 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 44

محدودیت فاصله و محدودیت حد نصاب جمعیتی برای تأسیس داروخانه متوقف شد پایگاه خبری اختبار- رأی شورای رقابت در پرونده شکایت فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی به نحوه صدور مجوز تأسیس داروخانه صادر شد. به گزارش اختبار به نقل از مرکز ملی رقابت، در شکایت شکایت فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی چنین آمده است: «در حال حاضر، تنها مرجع صدور مجوز تأسیس و تایید صلاحیت داروخانه‌ها و نظارت بر آن ها بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) می باشد. دو محدودیت حد نصاب جمعیت و فاصله برای مجوز تأسیس داروخانه‌ها وجود دارد. تعیین این دو حد نصاب، موجب ایجاد محدودیت در صدور مجوز برای فارغ التحصیلان متقاضی تأسیس داروخانه و یا تبدیل وضعیت داروخانه‌های روزانه به شبانه روزی شده است.» بر همین اساس شکات خواستار حذف محدودیت‌های شرط فاصله و جمعیت در تأسیس و یا تبدیل وضعیت داروخانه‌ها در آیین‌نامه تأسیس و اداره داروخانه‌ها از سوی وزیر بهداشت شدند. در نهایت رأی شورای رقابت به شرح زیر صادر شد: «با توجه به اینکه عمل به مواد ۴ و ۱۵ آیین نامه تأسیس و اداره داروخانه‌ها مصوب ۱۳۹۳ جهت صدور مجوز تأسیس داروخانه باعث ممانعت و مشکل کردن ورود بنگاه های جدید به بازار می شود و این محدودیت با منطق اشباع بازار به منظور حفظ وضعیت و سود انحصاری بنگاه های موجود وضع شده است لذا این اقدام به استناد تبصره ۲ ماده ۷ قانون، اخلال در رقابت و همچنین به استناد تبصره ۲ ماده ۳ قانون اصلاح مواد ۱، ۶ و ۷ اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی رویه ضد رقابتی تشخیص داده شد و به منظور ممانعت از بروز وضعیت انحصاری و توقف رویه ضد رقابتی، رای به توقف مواد ۴ و ۱۵ آیین نامه تأسیس و اداره داروخانه‌ها مصوب ۱۳۹۳ که به منزله عدم پذیرش درخواست مجوز به دلیل اشباع بازار می باشد، داده شد.» مواد ۴ و ۱۵ آیین‌نامه تأسیس و اداره داروخانه‌ها مصوب ۱۳۹۲ به شرح زیر است: ماده ۴. به شرط وجود حداقل یک مطب فعال پزشکی یا درمانگاه یا مرکز بهداشتی درمانی در مناطق شهری یا روستائی، حد نصاب جمعیتی برای تأسیس داروخانه شرح جدول الف تعیین می گردد. جدول الف ـ حد نصاب جمعیتی تأسیس داروخانه‌های روزانه و شبانه روزی: حد نصاب جمعیت داروخانه روزانه داروخانه شبانه روزی ۱ تا ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۷۰۰۰ نفر ۷۰۰۰۰ نفر ۲ از ۲۵۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰۰۰ نفر ۶۰۰۰۰ نفر ۳ از ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر جمعیت ۵۰۰۰ نفر ۵۰۰۰۰ نفر ۴ بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۴۵۰۰ نفر ۴۵۰۰۰ نفر

موضوعات مرتبط : گفتمان
نویسنده : admin362 / تاریخ : 26 اردیبهشت 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 60

در سال ۱۳۹۷ مصوب ۱۳۹۷/۱/۲۹ هیات وزیران هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۱/۲۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور ـ مصوب ۱۳۹۵ـ تصویب کرد: ۱ـ تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش عمومی غیردولتی در سال ۱۳۹۷ به شرح زیر تعیین می‌شود. براساس جزء (۱) بند (ز) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مراکز تشخیصی و درمانی غیردولتی که به هر نحوی از منابع عمومی دولت استفاده می­کنند و همچنین مراکز تشخیصی و درمانی سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری و نیروهای مسلح باید با تعرفه دولتی خدمت ارایه ­کنند: الف ـ ارزیابی و معاینه (ویزیت) پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی عمومی غیردولتی: ۱ـ پزشکان، دندان‌پزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) پروانه­دار (۰۰۰ر۱۵۶) ریال ۲ـ پزشکان، دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه (MDـPhD) (۰۰۰ر۲۵۷) ریال ۳ـ پزشکان فوق­تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و متخصص روان‌پزشکی (۰۰۰ر۳۱۲) ریال ۴ـ پزشکان فوق تخصص و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روان‌پزشک (۰۰۰ر۳۵۶) ریال ۵ ـ کارشناس ارشد پروانه‌دار (۰۰۰ر۱۳۴) ریال ۶ـ کارشناس پروانه‌دار (۰۰۰ر۱۱۷) ریال تبصره۱ـ کلیه مقاطع تحصیلی مندرج در بند (الف) در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده نمایند که عنوان مربوط در پروانه مطب آنها درج شده باشد. تبصره۲ـ کارشناسان ارشد و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) پروانه‌دار در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) استفاده نمایند که کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) ثبت شده آن‌ها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد. تبصره۳ـ پزشکان عمومی با سابقه بیش از پانزده سال کار بالینی، مجاز به دریافت معادل پانزده درصد علاوه بر تعرفه مصوب می‌باشند. ب ـ ضرایب تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی: ۱ـ ضریب ریالی ارزش نسبی خدمات دندان‌پزشکی معادل هشت هزار و ششصد (۶۰۰ر۸) ریال محاسبه می شود. ۲ـ ضریب ریالی کای حرفه‌ای کلیه خدمات و مراقبت‌های سلامت بر مبنای کای واحد و معادل دویست و شش هزار (۰۰۰ر۲۰۶) ریال محاسبه می‌شود. ۳ـ ضریب ریالی کای فنی کلیه خدمات و مراقبت‌های سلامت بر مبنای کای واحد و معادل دویست و یازده هزار و یکصد (۱۰۰ر۲۱۱) ریال محاسبه می‌شود. ۴ـ ضریب ریالی کای حرفه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت برای خدماتی که با علامت (#) مشخص شده‌اند و کدهای (۷) و (۸)، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارایه شوند، یکسان و با ضرایب ریالی تعدیل شده معادل یکصد و پنجاه و یک هزار (۰۰۰ر۱۵۱) ریال محاسبه می‌ شود. ۵ـ ضریب ریالی کای فنی خدمات تشخیصی و درمانی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت برای خدماتی که با علامت (#) مشخص شده‌اند و کدهای (۷) و (۸)، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارایه شوند، یکسان و با ضرایب ریالی تعدیل شده معادل یکصد و پنجاه و چهار هزار و هشتصد (۸۰۰ر۱۵۴) ریال محاسبه می‌ شود.

موضوعات مرتبط : قوانین کیفری
نویسنده : admin362 / تاریخ : 25 اردیبهشت 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 62

واکنش به تروریستی خواندن اتحادیه جهانی علمای مسلمان وی با تأکید بر این که کشورهای جهان، ارزشی برای این تصمیم قائل نیستند، اعلام کرد: طبقه‌بندی اتحادیه جهانی علمای مسلمان از سوی این کشورها در فهرست گروه‌های تروریستی، تأکیدی بر درستی خط و مواضع اصولی این اتحادیه است. لازم به ذکر است، کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین در ادامه تنش با قطر، اتحادیه جهانی علمای مسلمان و شورای اسلامی جهانی که مقر آن در شهر «دوحه»، پایتخت قطر قرار دارد را در لیست سیاه تروریستی قرار دادند. اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سال ۲۰۰۴ میلادی به ریاست یوسف قرضاوی و با مشارکت برخی از علمای شیعه و سنی تشکیل شد. قرضاوی به دلیل گرایش به اخوان‌المسلمین مصر از این کشور تبعید شده و هم‌اکنون در قطر به سر می‌برد. روابط ۴ کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین به دنبال پخش سخنان منسوب به تمیم بن حمد، امیر قطر از تلویزیون و خبرگزاری این کشور که در حمایت از ایران و انتقاد از عربستان بود، متشنج شد. به دنبال این اظهارات، ۴ کشور مذکور روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و دوحه را به حمایت از تروریسم و حمایت مالی از گروه‌های افراطی و تروریستی متهم کردند. قطر با رد این اتهامات، تأکید کرده که اقدامات این کشورها با هدف ضربه زدن به استقلال سیاسی صورت می‌گیرد؛ چرا که دوحه دنباله‌رو سیاست‌های ریاض نیست .

موضوعات مرتبط : درآیینه رسانه ها
نویسنده : admin362 / تاریخ : 30 فروردین 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 75

بررسی معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای نظر مشورتی منفعلانه دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص تهدید یا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، بازدارندگی هسته‌ای را مورد تایید قرار می‌داد. در این نظر مشورتی دیوان اشاره کرده بود که نمی‌تواند بازدارندگی هسته‌ای که بیشتر کشورهای جامعه بین‌المللی از این رویه تبعیت می‌کردند را نادیده بگیرد. لیست بلند و بالای ممنوعات مصرح در ماده 1 معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای آنقدر زیاد است که این ماده را در مقابل استدلال دیوان قرار داده است. از سوی دیگر ساز و کار پایبندی این معاهده (ماده 3) شبیه به معاهده ان‌پی‌تی و نظام راستی‌آزمایی ان متکی به توافق جامع پادمان (INFCIRC/153 (Corrected) می‌باشد. حال باتوجه به دائره گسترده‌تر این معاهده در واژگان به‌کاررفته، احتمالا سیستم راستی‌آزمایی بیشتر و درنتیجه تعهدات بیشتری را به کشور بهمراه خواهد اورد. پیش¬نویس اولیه ان¬پی¬تی در دهه 60 میلادی حاکی از اختلاف عمیق میان آمریکا و شوروی است. این دو کشور در آنزمان به گنجاندن واژه "ساخت" و "آمادگی برای ساخت" در ان‌پی‌تی به اختلاف برخوردند. ایندو واژه تفاوت معنایی و عملی بسیار زیادی با یکدیگر دارند. این عبارات مختلف که دارای معانی و گستره متفاوتی هستند و در دو پیش¬نویس بین¬المللی مورد استفاده قرار گرفته¬اند. واژه "ساخت" از گستره محدودتری نسبت به "آمادگی برای ساخت" برخوردار است و بیشتر متوجه گام¬های واقعی برای ساخت، گردهم آوردن و تولید قطعات و اجزاء سلاح هسته¬ای و ادوات انفجاریمهاده هسته¬ای است. "آمادگی برای ساخت" مربوط می¬شود به گام¬های اولیه برای توسعه سلاح هسته¬ای است، این مراحل شامل فراهم آوردن ظرفیت، طراحی کردن، تحقیق و توسعه است. این عبارات در پیش¬نویس ها مورد توجه بودند و سرانجام عبارت "ساخت" توسط اعضای متعاهد ان¬پی¬تی گزینش شده و معنای مضیق آن مدنظر بوده است. معاهده‌ جدیدالتصویب عبارات بسیار گسترده‌تری را برگزیده و درنتیجه تمهیدات ساخت و یا تحقیق و توسعه را نیز دربر می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان مثال کره‌جنوبی، ژاپن، برزیل و سوئیس را ذکر کرد. هرکدام از این کشورها یکبار در 50 سال اخیر به فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای ساخت و سیله انفجاری هسته‌ای (دست‌کم در آزمایشگاه) مبادرت ورزیده‌اند. آنها این اقدامات را قصور تعریف کرده و ادعا کرده‌اند قصور با ناپایبندی و نقض معاهده تفاوت داشته و به معنای نقض معاهده نیست. حال این نوع قصورات از منظر این معاهده نقض محسوب خواهد شد!

موضوعات مرتبط : پیام ها
نویسنده : admin362 / تاریخ : 30 فروردین 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 44

لایحه جدید قوانین درباره ازدواج مجدد

اگر همسر مردی هیچکدام از این مشکلات را نداشته باشد و مرد اقدام به ازدواج مجدد کند مجازات زندان برایش تعیین شده است، ضمن اینکه نمی‌تواند ازدواجش را ثبت کند به تعبیر بهتر آثار حقوقی بسیاری برای اینگونه افراد وجود دارد علاوه بر اینکه مرتکب جرم شده‌اند. ایسنا: به گفته مخبر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، کار بررسی لایحه حمایت از خانواده در کمیته ویژه به اتمام رسید. امین‌حسین رحیمی افزود: کمیته تغییرات زیادی در لایحه حمایت از خانواده ایجاد کرد، به نحوی که در مسیر تحکیم خانواده و جلوگیری از طلاق باشد، با توجه به این لایحه اگر هم ازدواجی به طلاق منتهی شود، حقوق طرفین به خصوص بانوان لحاظ خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از خانواده که دولت ارایه کرده بود واکنش‌ها و سر و صدای بسیاری در مورد ازدواج مجدد مردان بوجود آورد که در بررسی‌هایی که در کمیته انجام شد، مقررات جدیدی برای آن لحاظ کردیم که ازدواج مجدد منع شد، مگر در مواردی که یا همسر اول رضایت کامل داشته باشد یا مواردی که زن مرتکب تخلفات خاصی شود، مثلا زن محکوم به 5 سال زندان یا بیشتر شود و یا زندگی خانوادگی را ترک کند، البته در این صورت هم مرد باید در دادگاه این موضوع را ثابت کند، اگر بتواند ثابت کند می‌تواند ازدواج مجدد داشته باشد. مخبر کمیسیون حقوقی و قضایی در ادامه افزود: اگر همسر مردی هیچکدام از این مشکلات را نداشته باشد و مرد اقدام به ازدواج مجدد کند مجازات زندان برایش تعیین شده است، ضمن اینکه نمی‌تواند ازدواجش را ثبت کند به تعبیر بهتر آثار حقوقی بسیاری برای اینگونه افراد وجود دارد علاوه بر اینکه مرتکب جرم شده‌اند.

موضوعات مرتبط : آثار
نویسنده : admin362 / تاریخ : 28 فروردین 1397 / نظرات : 0 / بازدید : 50

 

مجازات مصرف مشروبات الکلی را می دانید؟

 

مصرف مشروبات الکلی نه تنها در نظام جرایم و مجازات‌ها بلکه از منظر جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و جرم‌شناسی نیز مورد توجه قرار گرفته است و در این علوم نیز نگاه مثبتی به آن وجود ندارد. آنچه نگرانی در مورد این جرم را افزایش می‌دهد اخباری است که گاه و بی‌گاه در مورد آثار سوء مصرف مشروبات الکلی منتشر می‌شود.

موضوعات مرتبط : قوانین کیفری
نویسنده : admin362 / تاریخ : 24 اسفند 1396 / نظرات : 0 / بازدید : 86
قبلی 1 2 3 4 بعدی


تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...